Slovenský jazyk a výchovy
Členovia:
- Mgr. Andrea Bartlová (vedúca PK),
- Mgr. Nadežda Lojek,
- PaedDr. Darina Fedorová,
- Mgr. Mária Pálešová,
- Mgr. Ivana Šútorová,
- Mgr. Eva Trojanová,
- Mgr. Martina Duchovičová,
- Jozef Kmec,
- Katarína Trokanová (sestra Anzelma)
Členovia PK vyučujú predmety: slovenský jazyk a literatúra, seminár zo slovenského jazyka a literatúry, umenie a kultúra, výtvarná výchova, hudobná výchova, etická výchova, náboženská výchova
Maturitné tézy pre školský rok 2024/25
Charakteristika predmetov:
Cieľom predmetu slovenský jazyk a literatúra je predovšetkým rozvíjanie komunikačných schopností žiakov. Učíme sa pracovať s informáciami, snažíme sa zvyšovať čitateľskú gramotnosť, schopnosť argumentovať, podporujeme tvorbu vlastných jazykových prejavov. V literárnej zložke predmetu sa zameriavame na pochopenie významu vybraných dielu meleckej literatúry, ich analýzu, následnú interpretáciu a tiež na vlastnú tvorbu.
Predmet slovenský jazyk a literatúra tak pomáha žiakom nadobudnúť primeranú sebadôveru, naučiť sa hodnotiť svoje správanie a jeho dôsledky, umožňuje vyjadri ťsvoje pocity a názory.
Svoj záujem o predmet môžu žiaci prejaviť zapojením sa do rôznych súťaží: vedomostných, recitačných, rečníckych a literárnych.
Cieľové požiadavky nájdete na stránke Štátneho pedagogického ústavu. Informácie o maturitnej skúške nájdete na stránke NÚCEM-u v dokumente Maturita 2015 - Základné informácie. V časti Dokumenty/Maturita 2015 nájdete aj špecifikácie testov.
Z tzv. výchovných predmetov sa v našej škole vyučujú: etická výchova, hudobná výchova, mediálna výchova, náboženská výchova, umenie a kultúra, výchova umením a výtvarná výchova.
Cieľom týchto predmetov je rozvíjať kultivovanú vizuálnu, sluchovú, jazykovú a pohybovú gramotnosť.
Podporujeme kreativitu žiakov v rôznych druhoch umenia, najmä však v hudbe a výtvarnom umení, učíme ich chápať význam umenia a kultúry v živote človeka, porozumieť kultúrnym a umeleckým dielam, získavať o nich informácie a vedieť ich spracovať a kriticky vyhodnocovať, zaujať postoj k súčasnému dianiu v kultúre a umení.
Vedieme žiakov k sebaúcte, k dobrým medziľudským vzťahom, učíme ich rozlišovať dobro od zla, byť zodpovednými za vlastné rozhodnutia.
Zdôrazňujeme dôležitosť chápania fungovania mediálneho sveta, rozvíjame schopnosť rozlišovať hodnotné mediálne produkty od ostatných a tvoriť vlastné produkty.
Predmet náboženská výchova formuje v človeku náboženské myslenie a vieru ako súčasti identity človeka.
Záujem o spomínané predmety môžu žiaci prejaviť zapojením sa do rôznych hudobných, výtvarných a literárnych súťaží a tiež do Biblickej olympiády.